ID: 3000
Marketing Stage bij Randstad Nederland
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Functieomschrijving
Als stagiair (online) marketing voer jij ondersteunende werkzaamheden voor ecommerce randstad - label techniek. Je zet online marketing in om technische kandidaten te werven.
Geen dag is hetzelfde. Maar om je toch een beeld te geven...
Je begint tussen 08:30 en 09:00 uur, aangekomen op het hoofdkantoor in Diemen haal je eerst bij de koffiebar een koffie. Voor bonuspunten haal je er ook één voor je begeleider, zodat jullie beiden de dag scherp beginnen. Tijd om in te loggen. Je checkt je agenda voor de afspraken die voor vandaag staan en verwerkt wat mailtjes. Voor de rest staat vandaag e-mail pilots op de planning. Je analyseert hoe er wordt geopend en doorgeklikt bij een mailing. Je bekijkt de ratios en ziet ruimte voor verbetering. Je gaat gelijk aan de slag met een verbetervoorstel om die morgen met je begeleider te bespreken.
De tijd gaat zo snel, het is 12 uur! Dat betekent: gezamenlijke lunch! In de bedrijfskantine kan je niet kiezen tussen stamppot of broodje filet american. Na de lunch ga je weer richting je bureau. Heb ik trouwens al verteld dat wij flexwerkplekken hebben?
Op de middag planning staat campagne-analyse. Er loopt op dit moment een campagne om te testen of de doorgevoerde optimalisaties op de vacatures voor meer sollicitaties zorgen. Je controleert hoeveel sollicitaties er zijn binnengekomen en test bij de recruiter collegas of deze binnengekomen sollicitanten passen op de vacature. Tussendoor krijg je een telefoontje van een recruiter met de vraag of je naar de content van een vacaturetekst wil kijken. Je past hierop je kennis van de doelgroep en herschrijft de vacature.
Het is 17:30! Tijd om uit te loggen en in te pakken. Pak je de fiets of de metro? Aan alles is gedacht, wij hebben een fietsgarage en Human Forward busjes die je naar het metrostation brengen.
Kortom je primaire taken worden:
- emailmarketing; potentiële kandidaten enthousiasmeren over vacatures;
- contentmarketing; je vraagt jezelf af of de content van verschillende uitingen passen bij de doelgroep;
- simpele data-analyse op vacatures; hoevaak is de vacature weergegeven en hoeveel sollicitanten zijn er binnengekomen;
- campagne analyse; monitoren wat de resultaten zijn en pro-actief zijn in het meedenken van verbeteringen;
- schakelen met recruiters en intercedenten; zij zitten immers in de business, kwalitatieve informatie haal je bij hen op;
Past deze stage bij jou?
- Je bent beschikbaar voor een periode van minimaal 4 maanden;
- Je volgt een HBO/WO opleiding; sales, communicatie of marketing gerelateerd;
- Je hebt affiniteit met recruitment, je werkt tenslotte met mensen en niet producten;
- Je bent creatief en denkt in oplossingen, maar vergeet niet wat je probleem is;
- Kennis/ervaring met Google Analytics is een pré;
Wat krijg je er voor terug?
- een bruto stagevergoeding van €350,- p.m. (o.b.v. 40 uur)
- reiskostenvergoeding mits je geen studentenreisproduct bezit
- een jong, leuk en vooral inspirerend team met young professionals om je heen
- uitstekende stagebegeleiding van iemand die paar jaar terug nog in dezelfde (studie)fase zat als jij
- een dynamische stage waarin je veel gaat leren op het gebied van (online)marketing en recruitment
Startdatum in overleg.
Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met Tungy Man via 06-13785408 of tungy.man@nl.randstad.com. Bij ontvangst van je sollicitatie streven wij ernaar om binnen 3 werkdagen contact met je op te nemen. Uiteraard staat deze vacature open voor zowel mannen als vrouwen.
Sollicitatieprocedure
Om te reageren op onze vacatures voer je eenmalig je gegevens in. Hierdoor maak je automatisch een account aan op Mijn Randstad. Vanuit Mijn Randstad reageer je voortaan snel en eenvoudig op vacatures, kun je je gegevens beheren, je sollicitaties of salaris bekijken en nog veel meer.
Als stagiair (online) marketing voer jij ondersteunende werkzaamheden voor ecommerce randstad - label techniek. Je zet online marketing in om technische kandidaten te werven.
Geen dag is hetzelfde. Maar om je toch een beeld te geven...
Je begint tussen 08:30 en 09:00 uur, aangekomen op het hoofdkantoor in Diemen haal je eerst bij de koffiebar een koffie. Voor bonuspunten haal je er ook één voor je begeleider, zodat jullie beiden de dag scherp beginnen. Tijd om in te loggen. Je checkt je agenda voor de afspraken die voor vandaag staan en verwerkt wat mailtjes. Voor de rest staat vandaag e-mail pilots op de planning. Je analyseert hoe er wordt geopend en doorgeklikt bij een mailing. Je bekijkt de ratios en ziet ruimte voor verbetering. Je gaat gelijk aan de slag met een verbetervoorstel om die morgen met je begeleider te bespreken.
De tijd gaat zo snel, het is 12 uur! Dat betekent: gezamenlijke lunch! In de bedrijfskantine kan je niet kiezen tussen stamppot of broodje filet american. Na de lunch ga je weer richting je bureau. Heb ik trouwens al verteld dat wij flexwerkplekken hebben?
Op de middag planning staat campagne-analyse. Er loopt op dit moment een campagne om te testen of de doorgevoerde optimalisaties op de vacatures voor meer sollicitaties zorgen. Je controleert hoeveel sollicitaties er zijn binnengekomen en test bij de recruiter collegas of deze binnengekomen sollicitanten passen op de vacature. Tussendoor krijg je een telefoontje van een recruiter met de vraag of je naar de content van een vacaturetekst wil kijken. Je past hierop je kennis van de doelgroep en herschrijft de vacature.
Het is 17:30! Tijd om uit te loggen en in te pakken. Pak je de fiets of de metro? Aan alles is gedacht, wij hebben een fietsgarage en Human Forward busjes die je naar het metrostation brengen.
Kortom je primaire taken worden:
- emailmarketing; potentiële kandidaten enthousiasmeren over vacatures;
- contentmarketing; je vraagt jezelf af of de content van verschillende uitingen passen bij de doelgroep;
- simpele data-analyse op vacatures; hoevaak is de vacature weergegeven en hoeveel sollicitanten zijn er binnengekomen;
- campagne analyse; monitoren wat de resultaten zijn en pro-actief zijn in het meedenken van verbeteringen;
- schakelen met recruiters en intercedenten; zij zitten immers in de business, kwalitatieve informatie haal je bij hen op;
Past deze stage bij jou?
- Je bent beschikbaar voor een periode van minimaal 4 maanden;
- Je volgt een HBO/WO opleiding; sales, communicatie of marketing gerelateerd;
- Je hebt affiniteit met recruitment, je werkt tenslotte met mensen en niet producten;
- Je bent creatief en denkt in oplossingen, maar vergeet niet wat je probleem is;
- Kennis/ervaring met Google Analytics is een pré;
Wat krijg je er voor terug?
- een bruto stagevergoeding van €350,- p.m. (o.b.v. 40 uur)
- reiskostenvergoeding mits je geen studentenreisproduct bezit
- een jong, leuk en vooral inspirerend team met young professionals om je heen
- uitstekende stagebegeleiding van iemand die paar jaar terug nog in dezelfde (studie)fase zat als jij
- een dynamische stage waarin je veel gaat leren op het gebied van (online)marketing en recruitment
Startdatum in overleg.
Heb je nog vragen over de vacature? Neem dan contact op met Tungy Man via 06-13785408 of tungy.man@nl.randstad.com. Bij ontvangst van je sollicitatie streven wij ernaar om binnen 3 werkdagen contact met je op te nemen. Uiteraard staat deze vacature open voor zowel mannen als vrouwen.
Sollicitatieprocedure
Om te reageren op onze vacatures voer je eenmalig je gegevens in. Hierdoor maak je automatisch een account aan op Mijn Randstad. Vanuit Mijn Randstad reageer je voortaan snel en eenvoudig op vacatures, kun je je gegevens beheren, je sollicitaties of salaris bekijken en nog veel meer.