ID: 70943
Omschrijving
Ford Ranchero uit 1974 met een een jaar geleden gereviseerde 460cu (7.5 liter) big block, met 360 pk.
Krukas geslepen, overmaatse lagers, blok geboord, overmaatse zuigers, nieuwe oliepomp, nieuwe edelbrock performer nokkenas en lagers, nieuwe lifters, nieuwe hei ontsteking, nieuwe edelbrock performer intake, waarop een Impco 425 voor de brandstof zorgt. De carburateur is ook nieuw, tevens als de verdamper.
Loopt enkel op LPG.
1968 C8VE hoogcompressie koppen, de goede dus, voorlopers van de D0VE koppen.
Vandaar de 360 pk.. Koppen zijn gereinigd en nagelopen, de klepgeleiders zijn gecontroleerd, de klepseals zijn vervangen en kleppen opnieuw ingeschuurd.
Op de koppen zijn roller rockers van Comp met guideplates gemonteerd, icm met de dikkere 3/8 inch geharde stoterstangen van Comp.
De C6 transmissie is ook gereviseerd bij Elferink in Ede. Nieuwe koppelomvormer en inwendig in de bak alles nieuw met een paar kleine upgrades. Kevlar frictiemateriaal en een shiftkit, waardoor ie lkkr bijterig schakelt.
In het dashboard is op de plek van de klok een toeren teller ingebouwd, en een koelwater temperatuur meter. Beide van VDO, dus betrouwbaar en goed.
Remklauwen en schokbrekers voor zijn vervangen, banden hebben ongeveer 5000 km gereden, zijn als nieuw.
Ik heb me puur op de techniek gestort, de lak heeft hier en daar wat puntjes, stoelen kunnen een nieuw stukkie koe gebruiken, het is geen showauto, maar wel een technisch aangepakte nekken draaier waar je nog jaren mee vooruit kan. Loopt als de brandweer en klinkt super.
Geen bandentrappers of testpiloten. Proefrit prima, maar ik rij eerst zelf met jou ernaast, en bepaal dan of je geïnteresseerd en serieus genoeg bent. Hem om een boom heen vouwen en de achterbanden van hun profiel ontdoen kan ik prima zelf.
Prijs is in alle redelijkheid onderhandelbaar naast de auto, maar ga hem niet voor niks wegdoen.. Hij staat niet in de weg en vreet ook geen brood.. ??
Krukas geslepen, overmaatse lagers, blok geboord, overmaatse zuigers, nieuwe oliepomp, nieuwe edelbrock performer nokkenas en lagers, nieuwe lifters, nieuwe hei ontsteking, nieuwe edelbrock performer intake, waarop een Impco 425 voor de brandstof zorgt. De carburateur is ook nieuw, tevens als de verdamper.
Loopt enkel op LPG.
1968 C8VE hoogcompressie koppen, de goede dus, voorlopers van de D0VE koppen.
Vandaar de 360 pk.. Koppen zijn gereinigd en nagelopen, de klepgeleiders zijn gecontroleerd, de klepseals zijn vervangen en kleppen opnieuw ingeschuurd.
Op de koppen zijn roller rockers van Comp met guideplates gemonteerd, icm met de dikkere 3/8 inch geharde stoterstangen van Comp.
De C6 transmissie is ook gereviseerd bij Elferink in Ede. Nieuwe koppelomvormer en inwendig in de bak alles nieuw met een paar kleine upgrades. Kevlar frictiemateriaal en een shiftkit, waardoor ie lkkr bijterig schakelt.
In het dashboard is op de plek van de klok een toeren teller ingebouwd, en een koelwater temperatuur meter. Beide van VDO, dus betrouwbaar en goed.
Remklauwen en schokbrekers voor zijn vervangen, banden hebben ongeveer 5000 km gereden, zijn als nieuw.
Ik heb me puur op de techniek gestort, de lak heeft hier en daar wat puntjes, stoelen kunnen een nieuw stukkie koe gebruiken, het is geen showauto, maar wel een technisch aangepakte nekken draaier waar je nog jaren mee vooruit kan. Loopt als de brandweer en klinkt super.
Geen bandentrappers of testpiloten. Proefrit prima, maar ik rij eerst zelf met jou ernaast, en bepaal dan of je geïnteresseerd en serieus genoeg bent. Hem om een boom heen vouwen en de achterbanden van hun profiel ontdoen kan ik prima zelf.
Prijs is in alle redelijkheid onderhandelbaar naast de auto, maar ga hem niet voor niks wegdoen.. Hij staat niet in de weg en vreet ook geen brood.. ??